KONKURS NA NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY ROZPOCZĘTY!

Ruszyła XV edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego, którego koordynatorem jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna. Zgłoszenia produktów w etapie regionalnym przyjmowane będą do 15 września  br. Najlepsze mazowieckie produkty turystyczne zostaną zgłoszone do ogólnopolskiego etapu konkursu, w którym laureaci zostaną nagrodzeni "Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej.

Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych roku, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych służących rozwojowi konkurencyjnych produktów Mazowsza. Produkty mogą być zgłaszane w pięciu kategoriach (Wydarzenie cykliczne, Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna, Obiekt, Szlak, Obszar) przez samorządy lokalne i gospodarcze, lokalne organizacje turystyczne, instytucje i twórców produktów turystycznych, stowarzyszenia i fundacje turystyczne, prywatnych przedsiębiorców (np. organizatorów imprez i wydarzeń) oraz organizatorów turystyki.

Zgłoszenia produktów w etapie regionalnym do MROT można przesyłać za pomocą specjalnego formularza dostępnego na stronie www.polskapodajdalej.pl do 15 września br. Oceny produktów na poziomie regionalnym dokonywać będzie Kapituła powołana przy MROT, w skład której wchodzą: Jan Błoński – Prezes Zarządu MROT, Izabela Stelmańska – Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji, Kultury i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, Maria Schicht – Zastępca Dyrektora Stołecznego Biura Turystyki, Wojciech Rzewuski – skarbnik MROT, Iwona Majewska – Zastępca Dyrektora Biura MROT, Monika Białkowska – Dyrektor Biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej, Tadeusz Milik – Prezes Furnel Travel International, Przewodniczący Forum Turystyki Przyjazdowej, Jacek Andrzej Kwiatkowski – dziennikarz, fotograf, redaktor naczelny portalu www.jackrecommends.pl.

Kapituła wybierze najciekawsze produkty turystyczne z Mazowsza, nagradzając je certyfikatem regionalnym i wyróżnieniami, z których najlepsze trzy zgłosi do etapu ogólnopolskiego. Etap ogólnopolski, koordynowany przez POT, będzie trwał do 27 października, a zdobywców Certyfikatów wybranych przez Kapitułę POT poznamy 24 listopada 2017 r. w Warszawie. 

Produktom wyróżnionym na szczeblu ogólnopolskim zostaną przyznane Certyfikaty POT. Przyznanie Certyfikatu POT oznacza ogólnopolską promocję laureatów w ramach działań Polskiej Organizacji Turystycznej oraz informacje o produkcie w ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych mediach. Dla turystów Certyfikat POT jest gwarancją jakości produktu turystycznego i zachętą do zaznaczenia go na mapie podróży. Warto więc o ten tytuł powalczyć!

Kapituła POT przyznaje w corocznym konkursie maksymalnie dziesięć Certyfikatów oraz jeden Złoty Certyfikat, adresowany do produktów uprzednio nagrodzonych Certyfikatem POT.

W poprzednich edycjach Certyfikaty POT zdobyły następujące produkty turystyczne z Mazowsza: 2016 – Festiwal Kultury Żydowskiej Warszawa Singera, Farma Iluzji, 2015 – Polin. Muzeum Historii Żydów Polskich, 2014 – Muzeum Powstania Warszawskiego, 2013 – Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, 2011 – Opowieści z Narwi, 2010 – Zespół Zabytków Osady Fabrycznej w Żyrardowie, 2006 – Międzynarodowy Piknik Lotniczy Góraszka, 2005 – Międzynarodowe Pokazy Lotnicze "Air Show", 2004 – Miodobranie Kurpiowskie Polana w Zawodziu koło Myszyńca, a trzy otrzymały wyróżnienia: 2013 – Discover Wisła River, 2009 – Mazowsze Chopina, 2007 – Kolarska Liga Mistrzów – Tour de Pologne.

Zapraszamy do udziału w Konkursie!

Muzeum Mazowieckie w Płocku zaprasza do udziału w konkursie fotograficznym "Pamiątka z wakacji".

Ideą konkursu jest promowanie świadomości języka obrazu, nie tylko w oficjalnej przestrzeni publicznej, ale również w naszym codziennym komunikowaniu się poprzez media elektroniczne. Muzeum jest doskonałym miejscem, by obcując z dziełami sztuki nabywać dobrych nawyków dotyczących kompozycji, światła, wrażliwości na symbolikę. Wakacje to czas kiedy karty pamięci naszych aparatów zapełniają się największą ilością zdjęć. Są one często bezrefleksyjnie publikowane w Internecie w setkach egzemplarzy niepoddanych selekcji. Łatwość publikowania jaka jest udziałem obecnych czasów powoduje, że mamy do czynienia z prawdziwym zalewem śmieci ikonosfery. Wakacje bywają jednak okazją, by przyjaźń z naszym aparatem nabrała głębszego wymiaru. Mamy więcej czasu na przemyślenie tematów i kadrów, a nowe okoliczności kultury i natury sprawiają, że nasze widzenie świata staje się bardziej świeże, łatwiej ulegamy zachwytom.

Celem konkursu jest dostrzeżenie fotografii o wysokich walorach technicznych i artystycznych. Szczególnie cenione będzie twórcze, nowatorskie podejście do tego pozornie trywialnego tematu. Przekonajcie nas, że wakacje to nie tylko leżenie na plaży, ale też obcowanie z dziedzictwem materialnym ludzkości oraz bogactwem i niezwykłością form natury. Prace można nadsyłać w dwóch kategoriach - "Zabytki" i "Natura".

Wręczenie nagród nastąpi 14 października 2017 roku w głównej siedzibie muzeum przy ul. Tumskiej 8 i będzie połączone ze spotkaniem warsztatowym oraz  prezentacją książki „Jak fotografować cyfrowo”, autorstwa znanego na świecie fotografika Czesława Czaplińskiego, którego zaprosiliśmy do jury.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

Osoba odpowiedzialna za konkurs - Grzegorz Piaskowski - e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: (24) 262 25 95, szczegóły na stronie: http://www.muzeumplock.eu/pl/konkurs_fotograficzny

 

Razem stwórzmy kolekcję Muzeum Historii Polski!

Trwa ogólnoświatowa społeczna zbiórka pamiątek historycznych „Małe Wielkie Historie” zainaugurowana w 2016 roku. Do tej pory udało się pozyskać blisko 5500 obiektów dla Muzeum Historii Polski.

Celem zbiórki jest pozyskanie nowych muzealiów do Muzeum Historii Polski. Czekamy na najrozmaitsze obiekty o wartościach historycznych, także związane z osobistymi losami darczyńców i ich rodzin. Szczególne znaczenie mają dla nas przedmioty związane z polską drogą do Niepodległości – zarówno tej w 1918 roku, jak i w roku 1989. Zainteresowani jesteśmy również przedmiotami codziennego użytku, fotografiami, pocztówkami, dokumentami, listami i pamiętnikami, prasą – a także elementami ubioru, umundurowania, uzbrojenia i wyposażenia wojskowego,zabytkowymi urządzeniami, meblami oraz wyrobami rzemieślniczymi i artystycznymi świadczącymi o historii polskiej kultury, przemianach społecznych i gospodarczych.

Otrzymane pamiątki wejdą w skład tworzącej się kolekcji Muzeum Historii Polski. Część ofiarowanych przedmiotów trafi na wystawę stałą Muzeum, a wszystkie inne dary zostaną należycie zabezpieczone z myślą o badaczach przeszłości i przyszłych wystawach czasowych.

Osoby zainteresowane przekazaniem do Muzeum pamiątek mogą zgłaszać się osobiście, telefonicznie, bądź mailowo. Każda taka propozycja zostanie rozpatrzona przez pracowników Muzeum.

W uzasadnionych przypadkach upoważniony pracownik Muzeum osobiście pojawi się u darczyńcy w celu odebrania ofiarowanego przedmiotu.

Regulamin zbiórki „Małe Wielkie Historie” dostępny jest na stronie Muzeum Historii Polski –www.muzhp.pl.

 

                               

XII edycja konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”

Już po raz dwunasty fotografowie-amatorzy staną w szranki konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”, organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.

 

Temat konkursu „Mazowsze – temat rzeka” nawiązuje do tegorocznych obchodów „Roku Rzeki Wisły” oraz nowego albumu pt. „Mazowsze z biegiem Wisły” i przewodnika o tym samym tytule wydanych specjalnie na tę okazję przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, które ukazują Mazowsze poprzez pryzmat Wisły. Pragniemy zaprosić uczestników konkursu do podróży po naszym regionie, zwiedzania niezwykłych miejsc, tajemniczych zakątków, które warto uwiecznić na fotografii.

 

Co zrobić, aby wygrać w konkursie?

Wystarczy zrobić zdjęcie nawiązujące do tegorocznego tematu konkursu „Mazowsze – temat rzeka”. Oczekujemy oryginalnych ujęć. Będziemy zwracać uwagę na treść oraz jakość nadesłanych zdjęć. Prace konkursowe oceni jury.

 

Kto może wziąć udział w konkursie?

Wszyscy fotografowie amatorzy. Jeśli masz mniej niż 18 lat – poproś rodziców o zgodę i wypełnijcie wspólnie odpowiedni formularz zgłoszeniowy.

 

Jak wziąć udział w konkursie?

Każdy z uczestników może zgłosić do konkursu maksymalnie dwa zdjęcia. E-maile z załączonymi plikami (skanem formularza zgłoszeniowego i zdjęciami) prosimy przesyłać do 30 czerwca br. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Jakie zdjęcia należy przesyłać na konkurs?

Fotografie zgłaszane do konkursu powinny nawiązywać do tematu konkursu. A ponieważ Mazowsze to temat rzeka - liczymy na Wasze pomysły i kreatywność!

 

Z ilu etapów składa się konkurs?

Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie jury wybierze 10 wyróżniających się prac, których autorzy wezmą udział w weekendowych wyjazdowych warsztatach fotograficznych organizowanych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie z ASP w Warszawie.

W drugim etapie spośród zdjęć wykonanych przez uczestników warsztatów jury wybierze 3 zwycięskie prace.

 

Jakie nagrody można wygrać?

Laureaci konkursu otrzymają następujące nagrody:

I nagroda – karta podarunkowa do sklepu fotograficznego w wysokości 600 zł,

II nagroda – karta podarunkowa do sklepu fotograficznego w wysokości 500 zł,

III nagroda – karta podarunkowa do sklepu fotograficznego w wysokości 400 zł,

Nagroda publiczności-internautów – karta podarunkowa do sklepu fotograficznego o wartości 400zł.

 

Co to jest nagroda publiczności?

Zdjęcia wykonane przez uczestników warsztatów fotograficznych wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego internauci wybiorą zwycięzcę konkursu publiczności. Głosowanie odbędzie się na stronie www.facebook.com/Mazowsze.serce.Polski . Uczestnik konkursu, którego zdjęcie zdobędzie najwięcej głosów (like’ów) otrzyma nagrodę publiczności.

 

Gdzie można uzyskać dodatkowe informacje?

Formularze, które uczestnicy mają wypełnić, zeskanować i przesłać, będą dostępne wraz z regulaminem konkursu na stronie: http://www.mazovia.pl w zakładce konkursy-szkolenia/konkursy-fotograficzne/.

Wszelkie informacje o konkursie można otrzymać pod nr tel. (22) 59 79 228 lub wysyłając pytania na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Na zgłoszenia czekamy do 30 czerwca!

Do pobrania:

regulamin

formularz zgłoszeniowy  dla osób nieletnich

formularz zgłoszeniowy dla osób pełnoletnich